Menü

Gyakran ismételt kérdések

  • Az általunk forgalmazott pénztárgépeket üzleteinkben kiválaszthatja
  • Ha megvásárolta a pénztárgépet, az alábbi adatokra lesz szükség a megszemélyesítéshez:
    • az új pénztárgéphez regisztrációs kód, amelyet a NAV-tól kell igényelni
    • cégnév vagy vállalkozó név
    • adószám
    • aláírási címpéldány vagy a vállalkozói igazolvány
    • személyi igazolvány vagy útlevél

Ha az előfizetői szerződést nem az aláírásra jogosult, hanem meghatalmazott írja alá, akkor eredeti, hivatalos (két tanú által aláírt) meghatalmazásra is zükségünk lesz. A megszemélyesített készüléket a megbeszéltek szerint programozzuk be.

A mobilszolgáltatói szerződést a beüzemelő szerviz köti meg, tehát ezért külön nem kell majd a szolgáltatót felkeresnie. A szolgáltatói díj kiskasszák esetében havi fix nettó 1500 forint.

Cégünk az ITV Debrecen-Info Kft. használt pénztárgépek értékesítésével is foglalkozik. Az online pénztárgépek felújítása során ellenőrizzük a nyomtató, az akkumulátorok, a billentyűzet, a kijelzők állapotát, az éves felülvizsgálat lejáratának határidejét. Felújított online pénztárgépeket átszemélyesítve adjuk át az új végfelhasználónak. Az átszemélyesítéshez szükséges egy átszemélyesítő kód, amit az ügyfélkapun keresztül kell igényelnie a „PTGREG” nyomtatványon.

Van bérleti lehetőség akár egy napra is. A feltételekről érdeklődjön munkatársainknál!

Kapcsolat

Bérléshez szükséges dokumentumok:

  • aláírási címpéldány
  • cégbírósági végzés vagy egyéni vállalkozói igazolvány
  • lakcímkártya
  • személyi igazolvány

Online pénztárgépet határozatlan ideig bérelhet. A kihelyezett pénztárgépet átszemélyesítve adjuk át, amit a bérleti szerződés megszűnésével vissza kell személyesítenünk a z ITV Debrecen-Info Kft nevére.

A hatályos Rendelet értelmében az utolsó zárás napjától számított 30 naptári napon belül ki kell vonni az online pénztárgépet a forgalomból. Ezt a kötelező folyamatot minden esetben csak NAV engedéllyel rendelkező szakszerviz teheti meg.

Amennyiben eladná, vagy a későbbiekben még használná a pénztárgépet, adatmentés után „Szüneteltetett” státuszba állítjuk, ami tetszés szerinti idő multán visszaállítható. Ha már nincs szüksége többé a pénztárgépre, adatmentés után lezárjuk (leselejtezzük), kiszereljük az AEE-t, lezárjuk a pénztárgép naplót, lejelentjük a megszűnés tényét a NAV felé, majd az összes dokumentumot, és az adómemóriát átadjuk Önnek, hogy a Rendelet szerint 7+1 évig Ön őrizni tudja.

Ezzel egy időben Önnek meg kell szüntetnie a mobilszolgáltatói szerződést, hogy az 1.905 Ft havidíjat ne kelljen tovább fizetnie.

A pénztárgép használatának 30 napot meghaladó szüneteltetés bejelentés köteles. Az üzemeltető az erre rendszeresített „PTGTAXUZ” nyomtatványon köteles bejelenteni az állami adóhatóságnak a pénztárgép használatának 30napot meghaladó szüneteltetését, a szüneteltetés megkezdésétől számított 45 napon belül.

A pénztárgép csak azt követően használható újra, ha az üzemeltető az erre rendszeresített nyomtatványon „PTGTAXUZ” bejelenti az állami adóhatóságnak a használat folytatását.

Cégünk, az ITV Debrecen-Info Kft a NAV által regisztrált, 33 éve működő szakszerviz. Az online pénztárgépen felmerülő probléma esetén első körben telefonon próbálunk segíteni. Amennyiben további szerviztevékenységre is szükség lesz, kollégáink mindenben tájékoztatni fogják Önt, hogy mi a legrövidebb útja meghibásodott online pénztárgép helyreállításának, javításának.

Hívjon most és segítünk!

Igen, van. A hatályos Rendelet értelmében a szüneteltetés tényét be kell jelenteni az adóhatóság felé, valamint érdemes a mobilkommunikációs szerződést is felfüggeszteni, hogy az inaktív időszakban Ön ne fizessen kommunikációs díjat a szolgáltató felé.

Aktív (nem szüneteltetett) pénztárgép esetében maximum a 31. naptól a szüneteltetést el kell indítani! Ennek tényét be kell jelenteni az adóhatóság felé, valamint érdemes a mobilkommunikációs szerződést is felfüggeszteni!

Nem, mert a pénztárgép gyártója más-más mobilszolgáltatói sim-chipet épített a pénztárgépbe és ez határozza meg, melyik mobilszolgáltatóval kell megkötni a szerződést.

Nem, ugyanis az online pénztárgépek nem internet alapon, hanem mobilhálózaton keresztül kommunikálnak az adóhatósággal. A pénztárgépbe már a gyártósoron beépítésre kerül egy ún. sim-chip, tehát olyan elven működik az online pénztárgép, mint egy mobiltelefon.

Ha általunk ismert típusú mérleget használ, és azt újra kell hitelesíteni, keressen minket bizalommal! A mérleg átvizsgálása, szükség esetén újra kalibrálása, javítása után intézzük a hitelesítést. Bár mérlege hitelesítését közvetlenül a Mérésügyi Hivatalnál is kezdeményezheti, az általunk végzett előkészítés biztosítja, hogy a mérleg megfelelően működjön, és ne kelljen újra kifizetnie az eljárás díját, valamilyen apróbb hiba miatt. A ránk bízott eszközöket minden héten hétfőn tudjuk a Mérésügyi Hivatal szakembereivel hitelesíttetni. Ha a hétfő munkaszüneti napra esik, a hét első munkanapján kezdeményezhető a hitelesítés. Az újrahitelesítés és az előkészítés díjairól érdeklődjön munkatársainktól! A webáruházunkban megrendelt új mérlegeket minden esetben hitelesítve adjuk át.

Mérlege beszerzésekor néhány meghatározó paraméterben kell gondolkodni. Így szűkíthető a kínálat, amiből már könnyebb lesz a választás.

Kérdések, amelyekre érdemes válaszolnia a mérleg választás segítésére:

  • Milyen területen fogják használni a mérleget? Értékesítéshez, raktárban vagy gyártáshoz belső, ellenőrző mérésre, vagy labor alkalmazáshoz? Vagy ipari lapmérlegre van szükség raklapok mérésére?
  • Követelmény-e a hitelesítési bizonyítvány?
  • Meg kell tudni határozni, hogy mi az a maximum méréshatár, melyet szeretnének mérni.  A mérleg méréshatáránál nagyobb súly nem helyezhető rá, mert az túlterheléshez vezet. Ezért fontos ezt előre meghatározni.
  • Milyen méretű, kiterjedésű a mérlegen mérendő termék vagy áru? Ez fogja meghatározni a szükséges mérőfelületet.
  • Mi az a legkisebb egység, melyet szeretnének a lehető legpontosabb méréssel meghatározni? Ez segít kiválasztani, hogy milyen osztásértékű mérlegre van szükségük. (pl. minimum 1 g-os kiszerelésű csomagok kiméréséhez legalább 0,01 g-os osztásérték pontossággal rendelkező mérleget érdemes választani.)
  • Milyen legyen a kijelző? Vannak típusok, melyeknél választható, hogy LCD vagy LED kijelzővel legyen szerelve.
  • Milyen kiegészítő elemekre lehet szükség a mérleg szakszerű, pontos és kényelmes használatához?
    • Lapmérlegnél szükség van rámpára vagy esetleg beépítő keretre?
    • Beltéren vagy kültéren használják a mérleget?
    • Ebből kifolyólag szükség van-e vízálló, illetve saválló kivitelezésre?
    • Darumérlegnél szükség van-e távirányítóra?
    • Műanyag vagy fémházas legyen a mérőműszer?
  • Szükség van-e PC kapcsolatra? Vannak olyan típusok, melyeknél opcióként rendelhető az RS232-es kapcsolat.
  • Milyen funkciója legyen még a mérlegnek a tömeg meghatározásán kívül? (tömegek összeadása, árszorzás, darabszámlálás, százalékos mérés, stb.)

Ha hitelesítve rendeli meg a mérleget, akkor a mérleg hitelesítésére az importőr telephelyén kerül sor. A hitelesítést az Országos Mérésügyi Hivatal megbízott munkatársai végzik heti gyakorisággal.  A hitelesítés a hitelesítési bizonylat kiállításának dátumától számított 2 évig érvényes. A mérleg hitelesítés lejártakor a mérleg használójának kell gondoskodni a mérleg újra hitelesíttetéséről a hozzá területileg legközelebb eső Országos Mérésügyi Hivatalnál.

  • A napi szinten legkeresettebb, és széles körben használható digitális árszorzós mérlegeket hitelesítve tartjuk raktáron. Így azok azonnal megrendelhetők raktárról, utánvéttel.
  • Amennyiben egyéb, speciális mérlegre van szüksége, azt az importőr közvetlen raktárából tudjuk szállítani. Ennek feltétele a mérleg árának (és hitelesítési díjának) előre átutalással történő megfizetése. Így tudjuk elvégezni a konkrétan megrendelt típus hitelesítésének és szállításának megrendelését és teljesítését. A szállítás és a hitelesítés ügyintézése a megrendeléstől számított kb. 1 héten belül történik meg, figyelembe véve az átutalás beérkezésének napját és a hitelesítési napot.

A honlapunkon található, keresett mérlegeknél szerepel a mérleg ár. Az egyedi, speciális mérlegeknek nincs megadva az ára. Kérjük, hogy az ilyen speciális mérlegekkel kapcsolatban hívja munkatársainkat a +36 52 412 126-os számon. Munkatársunk segítségével válassza ki az igényeiknek leginkább megfelelő típust, és annak megfelelően adunk árajánlatot a kiválasztott mérlegre.

Megrendelését leadhatja telefonon és emailben is. A mérlegekkel foglalkozó kollégánk szívesen segít Önnek a legmegfelelőbb mérleg kiválasztásában és a megrendelés menetében a +36 70 335 3321-es telefonszámon.

Ha emailben kér segítséget, elegendő egy Mérleg szó, név és telefonszám, amelyen kollégánk eléri Önt. Hamarosan jelentkezünk, és szívesen segítünk az Önnek legjobb mérleg kiválasztásában.

A legkeresettebb mérleg típusokat tartjuk készleten, ezért ha a megrendelés 10 óráig megtörténik és munkatársunkkal a részletek pontosításra kerülnek, adjuk át a futárnak. A fizetési mód előre utalás, utánvét, vagy személyes átvétel.

A ritkábban rendelt mérlegek kiszállítása is futárszolgálattal történik, de már előre utalásos rendszerben. A mérleget a vételár számlánkra történő beérkezése után indítjuk, így a beérkezést követő másnapon várható.

Igen, előre egyeztetett időpontban a kiválasztott mérleget debreceni, vagy tiszafüredi üzletünkben személyesen is átveheti.

A mérlegek hitelesítési kötelezettségével a Mérésügyi törvény alábbi fejezete
rendelkezik: 1991. évi XLV. törvény, IV. fejezet, 7. §

Nem kötelező a mérőeszközök hitelesíttetése,

  • ha azok nem kerülnek belföldi forgalomba, valamint
  • nem kötelező a magánszemélyek által háztartási célra használt mérőeszközök időszakos hitelesíttetése.
  • A hitelesíthető mérlegeket csak hitelesítve áll módunkban értékesíteni. A hitelesíthető mérlegtípusoknál az ár nem tartalmazza az adott mérleg hitelesítési költségét.
  • A nem hiteles típusokat a későbbiekben sem lehet hitelesíttetni.
  • A hitelesítés 2 évig érvényes, a 2 év leteltével újra kell hitelesíttetni a mérleget.
  • A nem hiteles, ellenőrző mérlegek is pontosak, az adatlapon feltüntetett paramétereknek megfelelnek, de értékesítési célra ezek a mérlegek nem használhatók.

Az üzembe helyezés a legtöbb mérleg esetében egyszerű és gyorsan elvégezhető feladat.

  • Az üzletünkben vásárolt mérleg üzembe helyezését a vásárló kérésére díjmentesen elvégezzük.
  • A postai úton kiszállított mérlegeknél az üzembe helyezés a megrendelő feladata, melyet a kezelési utasítás alapján el tud végezni. Szükség esetén telefonos segítséget nyújtunk a mérleg üzembe helyezéséhez.
  • Egyes ipari mérlegek üzembe helyezése szerviz szakember közreműködését igényli. Erre külön egyedi ajánlást adunk.

A szerviz munkálatokat mindenképpen garanciális és azon túli szervizfeladatokra kell bontani.

  • Garanciális időben a mérleg meghibásodása esetén futárszolgálatot küldünk a mérlegért, melynek költsége a felhasználót terheli. A garanciális meghibásodást díjmentesen javítjuk. Kivétel ez alól, ha a mérleg meghibásodása nem garanciális jellegű, pl. túlterhelés történt.
  • A mérlegekre minden esetben szervízgaranciát vállalunk, ezért a szállítással, vagy kiszállással kapcsolatos költségeket felszámítjuk.
  • Garanciális időn kívül a mérleget szintén szervizünk javítja.

Mérlegeinkre egy év garanciát vállalunk.

A pénztárgéppel összekötött mérleg gyorsítja az eladást, kiküszöböli az esetleges elütés miatti pontatlanságot, meggátolja a szórványos vásárlói manipulációkat is, hiszen a mérés a pénztáros előtt történik.